Публічне акціонерне товариство «КИЇВЕНЕРГО» 
Контакт-центр КИЇВЕНЕРГО:
1588 або (044) 202-15-88
Сайт: www.kyivenergo.ua
 

Чому зростають тарифи?
 

 

Головна причина різкого підвищення тарифів зараз —
штучне стримування їх зростання у минулому

 
  • За часів СРСР: населення сплачувало 3-4% від реальної вартості житлово-комунальних послуг. Різницю енергопостачальним підприємствам компенсовувала держава.
  • За часи незалежності України: рівень відшкодування населенням реальних витрат на житлово-комунальні послуги поступово підвищувався, але значну частину вартості тарифу все ще компенсовувала держава.
  • Європейські країни: споживачі завжди сплачували реальну вартість житлово-комунальних послуг.


  Порівняйте:
  БАГАТОПОВЕРХОВІ БУДИНКИ   

ЄВРОПЕЙСЬКІ КРАЇНИ РАДЯНСЬКИЙ СОЮЗ, УКРАЇНА ДО СЬОГОДНІ
Ощадливе використання енергоресурсів:
  • будинки з високим класом енергоефективності;
  • ощадливе використання тепла, води, газу, електроенергії;
  • висока вартість послуг, тому населення заощаджує енергію;
  • державні програми та інформаційні кампанії мотивують населення до енергоощадливості.
Марнування енергоресурсів:
  • будинки зі значними енерговтратами;
  • неощадливе використання тепла, води, газу, електроенергії;
  • відсутність у населення мотивації економити через низьку вартість послуг;
  • державні інформаційні кампанії майже відсутні.
Плата за фактично спожиті послуги:
  • повний облік споживання.
Плата за нормативами:
  • неповний облік споживання;
  • завищені та застарілі нормативи.
Житло у приватній власності:
  • сподівання на себе у вирішенні питань житлово-комунальних послуг;
  • ментальність відповідального власника.
Житло у державній власності:
  • сподівання на державу у вирішенні питань житлово-комунальних послуг;
  • відсутність усвідомлення себе власником житла.
Можливість вибору виконавця окремих видів послуг:
  • населення може обирати постачальників послуг;
  • конкуренція серед постачальників забезпечує високу якість обслуговування.
Відсутність конкуренції щодо тих послуг, де вона можлива:
  • споживачі не мають можливості обирати більш якісні послуги за оптимальними цінами;
  • відсутність конкуренції серед постачальників – причина низької якості обслуговування.
Захист малозабезпеченних верств населення:
  • адресна допомога малозабезпеченним;
  • відсутність пільг.
Пільги як бідним, так і багатим:
  • неефективна система адресної допомоги малозабезпеченним;
  • понад 84% пільговиків — небідне населення.



  Порівняйте: 
  КОМУНАЛЬНІ ПІДПРИЄМСТВА   
 
ЄВРОПЕЙСЬКІ КРАЇНИ РАДЯНСЬКИЙ СОЮЗ. УКРАЇНА ДО СЬОГОДНІ
Ощадливе використання енергоресурсів:
  • правдиві (високі) ціни на енергоресурси згідно з їх собівартістю;
  • енергоефективне сучасне обладнання;
  • чітка і контрольована система повного обліку енергоресурсів;
  • якісні послуги.
Марнування енергоресурсів:
  • занижені (низькі) ціни на енергоресурси;
  • енергоємне, застаріле обладнання;
  • немає системи повного обліку енергоресурсів;
  • неякісні послуги.
Тарифи повністю покривають витрати на послуги, що забезпечує інвестиції в інфраструктуру:
  • підприємства здійснюють заміну обладнання та мереж;
  • використовуються альтернативні джерела енергії;
  • у структурі тарифу на теплову енергію частка на енергоресурси становить до 20%;
  • надходжень від споживачів вистачає для того, щоб своєчасно та в повному обсязі розраховуватися з постачальниками енергоресурсів.
Неповне відшкодування тарифами витрат на послуги та відсутність коштів на інвестиції в інфраструктуру:
  • 65% мереж зношені більше ніж наполовину, 35% з них  майже повністю;
  • високий рівень споживання газу та залежність від Росії;
  • більше ніж 60% у структурі тарифу на теплову енергію становлять витрати на газ і електроенергію;
  • споживачі мають значні борги перед підприємствами, в результаті  підприємства не можуть своєчасно розраховуватися з постачальниками енергоресурсів.
Держава стимулює до економії ресурсів:
  • сучасні методики формування тарифів орієнтовані на енергозберігаючі заходи;
  • дієві державні програми підтримки.
Відсутність стимулів до економії ресурсів:
  • система формування тарифів не стимулює до економії енергоресурсів;
  • недостатня державна підтримка заходів з енергозбереження.



 

Що можна зробити вже сьогодні?

 

СПОЖИВАЙТЕ ЕФЕКТИВНО:

  встановіть лічильники на воду та газ;
  закривайте кран, коли чистите зуби;
  не витрачайте воду даремно, коли приймаєте душ та миєте посуд;
  вимикайте світло, коли виходите з кімнати;
  вимикайте електроприлади з розетки, коли ними не користуєтеся;
  вимикайте газові конфорки одразу після приготування їжі.

  Вчіться економити за допомогою обачного використання енергоресурсів!  
   
   

СТАНЬТЕ ВІДПОВІДАЛЬНИМ:

  використовуйте енергозберігаючу побутову техніку та лампочки;
  утепліть свою оселю;
  зачиняйте двері у під’їзді, щоб зберегти тепло в усьому будинку;
  використовуйте давачі руху, щоб ощадливо використовувати електроенергію у під’їздах, на сходах,
      у коридорах.


  Великі зміни починаються з малого. Зробіть перший крок!  
   
   

ЗМІНЮЙТЕ МЕНТАЛЬНІСТЬ:

  дбайте про комфорт свого будинку;
  стежте за чистотою та порядком у під’їзді;
  доглядайте за подвір’ям;
  одразу повідомляйте комунальним службам про проблеми у наданні послуг;
  подумайте, що особисто Ви можете змінити на краще та зробіть це!

  Не чекайте поки зробить сусід  почніть з себе!  

 

ЗРОБІТЬ СВІЙ ДІМ ТЕПЛИМ ТА КОМФОРТНИМ!



Стаття за матеріалами USAID



 



 
Наскільки корисна ця стаття?
Надзвичайно
корисна
Дуже
корисна
Частково
корисна
Не дуже
корисна
Абсолютно
марна

Чому ця стаття не є корисною? Яку інформацію потрібно додати?

Оберіть потрібний варіант зі списку нижче або поставте відмітку навпроти пункту "Інше", щоб вказати конкретні недоліки цієї статті.

(не обов'язково)
 

Ми отримали Ваш відгук про статтю. Дякуємо!